Nákladní automobily
Praga RND valník
Praga RN (rychlý nákladní, slangově „Erena“) byl střední nákladní vůz, vyráběný ve firmě Praga v letech 1933 až 1953 v několika sériích, které se od sebe lišily např. tvarem karosérie (předválečné měly hranatou, od protektorátu se vyráběly s aerodynamicky zaoblenými předními blatníky a kulatou maskou kapoty). Stal se jedním z nejúspěšnějších nákladních automobilů. Kromě typu RN byl vyráběn i typ Praga RND (až do roku 1955), který byl osazen dieselovým motorem.
Tento vůz je tzv. dvoustranný sklápěč s nákladní valníkovou celodřevěnou karosérií se sklopnými bočnicemi i zadním čelem, byl zakoupen v roce 1995 od pana Hanáka a v mladějovském areálu sloužil na briketovací lince. Je poválečného provedení, v roce 2012 byl po celkové renovaci uveden do provozuschopného stavu.
Parametry Praga RND
| Hmotnost vlastní | 3,7 t | 
| Hmotnost celková | 6,7 t | 
| Délka | 6280 mm | 
| Šířka | 2100 mm | 
| Výška | 2170 mm | 
| Rozvor | 4200 mm | 
| Motor | vznětový čtyřválec | 
| Typ motoru | Praga | 
| Objem motoru | 4500 ccm | 
| Rozvod | OHV | 
| Rychlostních stupňů | 4 + 1 | 
| Max. výkon | 44,1 kW (60 k) | 
| Max. rychlost | 60 km/h | 
| Objem nádrže | 100 l | 
| Spotřeba | 15 l / 100 km | 
Parametry Praga RN
| Motor | zážehový šestiválec | 
| Typ motoru | Praga | 
| Objem motoru | 3468 ccm | 
| Rozvod | SV | 
| Max. výkon | 53 kW (72 k) | 
| Max. rychlost | 80 km/h | 
| Spotřeba | 25 l / 100 km | 
