Praga RND valník

Praga RND valník

Praga RN (rychlý nákladní, slangově „Erena“) byl střední nákladní vůz, vyráběný ve firmě Praga v letech 1933 až 1953 v několika sériích, které se od sebe lišily např. tvarem karosérie (předválečné měly hranatou, od protektorátu se vyráběly s aerodynamicky zaoblenými předními blatníky a kulatou maskou kapoty). Stal se jedním z nejúspěšnějších nákladních automobilů. Kromě typu RN byl vyráběn i typ Praga RND (až do roku 1955), který byl osazen dieselovým motorem.

Tento vůz je tzv. dvoustranný sklápěč s nákladní valníkovou celodřevěnou karosérií se sklopnými bočnicemi i zadním čelem, byl zakoupen v roce 1995 od pana Hanáka a v mladějovském areálu sloužil na briketovací lince. Je poválečného provedení, v roce 2012 byl po celkové renovaci uveden do provozuschopného stavu.

Parametry Praga RND

Hmotnost vlastní3,7 t
Hmotnost celková6,7 t
Délka6280 mm
Šířka2100 mm
Výška2170 mm
Rozvor4200 mm
Motorvznětový čtyřválec
Typ motoruPraga
Objem motoru4500 ccm
RozvodOHV
Rychlostních stupňů4 + 1
Max. výkon44,1 kW (60 k)
Max. rychlost60 km/h
Objem nádrže100 l
Spotřeba 15 l / 100 km

Parametry Praga RN

Motorzážehový šestiválec
Typ motoruPraga
Objem motoru3468 ccm
RozvodSV
Max. výkon53 kW (72 k)
Max. rychlost80 km/h
Spotřeba 25 l / 100 km