Nákladní automobily
Praga V3S
Tento terénní nákladní automobil patří mezi tzv. rychlosklápěče. Určen byl zejména pro armádu (V3S – vojenský třítunový speciál), kde příliš nevadila vysoká spotřeba paliva a náročná údržba. Pro civilní sektor byla proto v roce 1956 vyvinuta i silniční verze Praga S5T, s dvounápravovým podvozkem a nosností 5 tun.
Po ukončení výroby ve vysočanském závodě Pragovky v roce 1964 byla výroba postupně přesunuta do podniků Automobilové závody Letňany a Zemědělské opravny Vinoř a skončila v roce 1990 v Bratislavě. „Vejtřaska“ se tedy vyráběla celých 37 let.
Naše vozidlo bylo používáno k odvozu pilin z katru. V roce 2014 proběhla jeho celková renovace včetně obnovy khaki nátěru.
Technické parametry
| Hmotnost celk. | 3 t (terén) |
| Hmotnost celk. | 5 t (silnice) |
| Délka | 6910 mm |
| Šířka | 2310 mm |
| Výška | 2920 mm |
| Rozvor | 3580 mm, 1120 mm |
| Rozchod vpředu | 1870 mm |
| Rozchod vzadu | 2025 mm |
| Motor | vznětový šestiválec |
| Typ motoru | Tatra 912-1 |
| Chlazení | vzduchem |
| Objem motoru | 4500 ccm |
| Rozvod | OHV |
| Rychl. stupňů | 4 + 1 |
| Max. výkon | 72,1 kW (98 k) |
| Max. rychlost | 60 km/h |
| Objem nádrže | 120 l |
| Spotřeba | 30 l / 100 km |