BNE 50

Lokomotiva BNE 50

Lokomotiva vyrobená v roce 1952 v radotínském závodě národního podniku Stavostroj Praha sloužila nejprve ve společnosti Vodní stavby, do Mladějova byla dodána jako použitá v roce 1958. Z pěti mladějovských lokomotiv tohoto typu, používaných převážně v posunové službě na Hřebči, se dochovala jako jediná. V těžkém provozu sloužila až do ukončení těžby v roce 1991. V době působení MPŽ v Mladějově byla na lokomotivě provedena generální oprava a dosazena elektrodynamická brzda.

Srdcem lokomotivy BNE 50 je dieselelektrické soustrojí patentovaného systému Gebus, tvořené u tohoto stroje naftovým, vodou chlazeným tříválcovým motorem Škoda 3 S 110 přímo spojeným s trakčním dynamem o jmenovitém výkon 32 kW. Stejnosměrným proudem o napětí až 255 V jsou přes kontrolér napájeny dva stejnosměrné trakční motory, spojené s hnacími nápravami pomocí válečkových řetězů. Výkon lokomotivy se reguluje otáčkami spalovacího motoru.

Technické parametry

MotorŠkoda 3 S 110
Výkon33 kW (45 k)
Přenos výkonuelektrický
Max. rychlost18 km/h
Min. poloměr oblouku12 m
Hmotnost8,6 t
Délka přes nárazníky4210 mm
Šířka1350 mm
Výška2460 mm