Faur L 18 H
Lokomotivy typu Faur L 18 H byly do Mladějova objednány v osmdesátých letech s úmyslem nahradit tehdy již dosluhující parní lokomotivy číslo »1« a »5«. Dodány byly v lednu 1984 (č. 1) a prosinci 1985 (č. 2), náhradou za parní lokomotivy se ale nestaly nikdy. Vzhledem k vysokému nápravovému tlaku a požadavkům na brzdné dráhy byl pro tyto lokomotivy předepsán svršek s kolejnicemi 115/24. Dříve než byla dokončena rekonstrukce trati a náhrada původních kolejnic 93/18, byl provoz šamotového závodu a dráhy ukončen.
Stroje typu L 18 H byly vyráběny v rumunské lokomotivce ICSIT FAUR v Bukurešti a byly určeny pro dráhy o rozchodu 600 až 1000 mm. Lokomotivy pohání šestiválcový motor RÁBA-MAN D 2156 HMN 8 o výkonu 132 kW, přenos výkonu je hydromechanický, všechny tři nápravy jsou spojeny spojnicemi. Vozidlo je vybaveno provozní tlakovzdušnou a zajišťovací ruční vřetenovou brzdou.
Technické parametry
Motor | D 2156 HMN 8 |
Výkon | 132 kW (177 k) |
Přenos výkonu | hydromechanický |
Max. rychlost | 25 km/h |
Min. poloměr obl. | 20 m |
Hmotnost | 15 t |
Délka přes náraz. | 5400 mm |
Šířka | 1840 mm |
Výška | 2730 mm |